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Dipl.-Ing. (Univ.) Jonas Radlmayr

Lehrstuhl für Ergonomie (Prof. Bengler)

Postadresse

Postal:
Boltzmannstr. 15
85747 Garching b. München

Biografie

Jonas Radlmayr studierte an der Technischen Universität München Maschinenwesen mit den Vertiefungen Regelungstechnik und Ergonomie. In seiner Diplomarbeit befasste er sich mit Einflüssen verschiedener Verkehrssituationen und Aufgaben auf die Übernahme beim Hochautomatisierten Fahren. 2013 schloss er sein Studium zum Diplom-Ingenieur an der TU München ab. Er ist seit 2014 als wissenschaftlicher Mitarbeiter am Lehrstuhl für Ergonomie tätig und beschäftigt sich im Rahmen seiner Dissertation mit Fahrerzustandsmodellierung beim Hochautomatisierten Fahren.

Lehrveranstaltungen

Wintersemester 2018/19

LV-Nr.TitelVortragende/r (Mitwirkende/r)
0000004444Human Factors of Automated & Cooperative Driving

Veröffentlichungen

2018

  • Radlmayr, J.; Fischer, F. M.; Bengler, K.: The Influence of Non-driving Related Tasks on Driver Availability in the Context of Conditionally Automated Driving. Advances intelligent Systems and Computing; Proceedings of the 20th Congress of the International Ergonomics Association (IEA) 2018, Springer, Cham, 2018Florence, Italy mehr…
  • Radlmayr, J.; Ratter, M.; Feldhütter, A.; Körber, M.; Prasch, L.; Schmidtler, J.; Yang, Y.; Bengler, K.: Take-Overs in Level 3 Automated Driving -- Proposal of the Take-Over Performance Score (TOPS). Advances in Intelligent Systems and Computing; Proceedings of the 20th Congress of the International Ergonomics Association (IEA) 2018, Springer, Cham, 2018Florence, Italy mehr…
  • Radlmayr, J.; Weinbeer, V.; Löber, C.; Farid, M.; Bengler, K.: How Automation Level and System Reliability Influence Driver Performance in a Cut-In Situation. Advances in Intelligent Systems and Computing (Advances in Intelligent Systems and Computing), Springer International Publishing, 2018Los Angeles mehr…

2017

  • Weinbeer, Veronika; Muhr, T.; Bengler, K.; Baur, C.; Radlmayr, J.; Bill, J.: Highly automated driving: How to get the driver drowsy and how does drowsiness influence various take-over aspects? In: 8. Tagung Fahrerassistenz. TÜV SÜD Akademie GmbH, 2017 mehr…

2016

  • Körber, M.; Radlmayr, J.; Bengler, K.: Bayesian Highest Density Intervals of Take-Over Times for Highly Automated Driving in Different Traffic Densities. Proceedings of the Human Factors and Ergonomics Society (HFES) 2016, 2016Washington DC, USA Sep. 19. -23.2016 mehr…
  • Radlmayr, J.; Körber, M.; Feldhütter, A.; Bengler, K.: Methoden und Fahrermodelle für Hochautomatisiertes Fahren. In: Klaffke, W. (Hrsg.): Haus der Technik. Expert Verlag GmbH, 2016, 54--75 mehr…

2015

  • Radlmayr, J. and Bengler, Klaus: Literaturanalyse und Methodenauswahl zur Gestaltung von Systemen zum hochautomatisierten Fahren. In: FAT-Schriftenreihe 276. VDA, 2015 mehr…
  • Radlmayr, J.; Selzer, T.; Arcati, A.; Bengler, Klaus: Haptic Gear Shifting Indication: Evaluating Acceptance and Potential Fuel Consumption Reduction. Proceedings of the 6th International Conference on Applied Human Factors and Ergonomics 2015 and the Affiliated Conferences (AHFE) (Procedia manufacturing), Elsevier, 2015 mehr…

2014

  • Radlmayr, J.; Gold, C.; Lorenz, L.; Farid, M.; Bengler, Klaus: How Traffic Situations and Non-Driving Related Tasks Affect the Take-Over Quality in Highly Automated Driving. Proceedings of the Human Factors and Ergonomics Society (HFES) 2014, Human Factors and Ergonomics Society, 2014 mehr…